b3Long`s cHat..
[TuTuP]

x

sibling

tweet..

Like..

title top menu

Showing posts with label princess. Show all posts
Showing posts with label princess. Show all posts

Sunday, May 1, 2011

Hantu Bedak Ker Budak..

Mata masih blum boleh lelap lagi nih..
my dear, along..princess.. terbungkang dah tuh..mimpi ape ek..
mama dia jer yg masih lagi terkial2 ngadap lappy..
nak buat ape pun xtau pepagi buta nih ngadap lappy..

godek punya godek..
tergelak la mama sengsorang tgk picas budak2..
cheq mmg suka tgk picas budak2 nih time dak keja..

jumpa laa picas2 nih..
rupanya princess cheq nih got a few jugak picas dia main bedak..
hantu bedak betul budak nih..

kenan bedak ker sayang.. hehehe..
layan ape yg ade...








mama kasih anak2 mama.. along dan princess..




Friday, April 29, 2011

2 Pusaran.. Pengsan!!

Apa pendapat uols.. tentang kanak2 yg berpusaran dua?
Apa yg dirisaukan dgn budak2 berpusaran dua nih??

Tgk tuh.. cantek jer terletak kat kepala anak cheq..
Mcm2 komen yg didengar pasal pusaran 2...
Ramai jugak yg terkejut tgk pusaran 2 dikepala anak cheq..
Tp yg menjadi issue utamanya : sbb anak cheq nih gegurl..

“abis laa.. nanti pusar 2 nih..”
“ish.. dua pusar budak nih.. “
“xpernah tgk lg budak pompuan pusar dua.. cantek plak tuh terletak jer..”
“uiii.. pusar 2 princess, pening la mama dia nanti..”

Budak pusar 2 kat kepala nih degil,
keras kepala, xmakan saman..
benarkah semua nih atau mitos org dulu2 semata-mata?
Sesape ade pengalaman.. sila angkat keyboard yer…
Hehehehehe..

Pengalaman cheq la kan.. dengan princess berpusaran 2 nih..

Degilnya boleh tahan
Berani satu macam
Samseng tak hengat
Tak makan saman..
Nekad
Nakal
Very Funny..
Kaki Buli and Kaki Bodek..
Kuat mengusik..
Sangat aktif, ibarat 2 3 org kids ada kat umah..
Melalak sampai muntah2 selagi xdpt apa dia nak..
Fast learner.. sekejap jer bleh dapat..
Focusing very sharp..

Dia hanya dgr arahan sorg jer PAPA dia..
Kalau cheq sorg jer nak kena handle dia.. Pengsan!!!!





Wazzzup wazzupp... ada bran???


Saturday, April 23, 2011

Satu Pembongkaran Eksklusif.. J.Lo @ 2years..

salam uols.. fuhh dah jarang2 sgt boleh bersiaran skarang nih..
dekat opis timing pun mcm dah makin tight..
2 3 meeting satu hari.. hurm lagi xselesai cam tu la..
dekat rumah lagi laa... dengan nk focus take care along lagi..
dengan ragam si princess lagi..

tp cuba jugak sedaya upaya utk tidak biarkan blog nih sepi..
walaupun blog cheq kategori suam2 kuku.. xglemer pun..
tp utk actively blogwalking and 2 3 entri sehari..xdapek laa..
nama pun blogging for fun kan..

Uols kenal ngan JLo? a.k.a Jennifer Lopeh??
rasenyer jarang yg xkenal ngn artis seksi body n montot melentik nih..
lepas kahwin n beranak kembar terus diam jer dia kan?
sapa2 tak kenal.. ni la dia JLo tuh..


camane? kenal? mesti laa.. sape laa xtau kan kan...
ate pernah nengok dia zaman kecik2 x?
jom layan sesama..

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-





















Princess Jlo dgn bodyguard...

hahahahaaha.. jgn marah aaaaa..
saja cheq suka2.. hihihihi..



Friday, April 8, 2011

Padahnya Bila Cuba BerOnline

salam uols.. masih berblogging kah uols
atau dah bermimpi..
malam nih mrs Gee kesunyian..
anak2 tido agak awal malam ni,
my dear mr Gee plak on call..
sementara menunggu kepulangan my dear mr Gee..
alang2 anak2 dah ttido nih kan.. apa lagi...
kita godek2 laa lappy nih..
layan wat entri.. rindu dendam seyh..

sebelum anak2 tido td.. terutama si princess tu tido..
mrs Gee try la jugak nak beronline..
dah papanya tak ada..siaran astro plak bosan jer
(alasan, huhuhu)
tp macam2 pesen peel dia buat,
untuk tarik perhatian mamanya nih..
mrs Gee buat tak tau, buat kering..
gagahkan jugak beronline laa konon...
dan padahnya mama nak online sgt kan?....
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


-


nak kata apa lagi.. memetir laa..
fuhhh.. sabor jer la nokk oi..

buat muka kesian kat mama..

konon tak bersalah..


buat macam xde ape2 jadi.. tetiba kusyuk kan diri tengok tv..

and finally.. cepat-cepat tido.. hahaha.. terbungkang ko..
pandai btul politik si princess nih..
cepat2 selamat kan diri ngan tido..

and lepas dia terbungkang tu laa..
mama dia nih on balik lappy... kakakakakaka..
Online lagi... ahaksss...



Friday, March 25, 2011

Oh Hantu Puting~~~~

Sebulan telah berlalu.. syukur alhamdulillah.. akhirnya rumah mrs Gee dah selamat dari di serang oleh 'Hantu Puting'.. adeh, amat lah seram tiap kali malam datang.. akan kedengaran suara rengekan hantu puting itu.. mengiang2 ditelinga.. sehinggakan mrs Gee and mr Gee xdapat lelapkan mata.. seram siot.. mula mrs Gee tak leh duduk diam.. susah hati mcm nak mati..

Tapi kini.. semua nya sudah berlalu.. kami boleh laa tidor dengan aman dan damai.. tidak perlu lagi pikirkan tentang 'Hantu Puting' tu lagi.. tak perlu lagi mrs Gee bersusah hati.. nak pergi mana2 pun tak perlu lagi memikirkan tentang nya.. syukur pada mu ya Allah.. kerana agak mudah untuk memisahkan 'Hantu Puting' itu.. credit to my dear mrGee coz amat berani bertindak sehingga dapat dipisahkan.. sempat jugak laa mrs Gee snapkan beberapa keeping picas 'Hantu Puting' itu.. layan laa kalau berani..

Huk huk huk.. berani ker???

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Ini la dia ghupe nyer si 'Hantu Puting'

kekekeke.. takut x, takut x..

time nih mmg kesian sgt.. 24hrs ber "puput" admitted 5 hari due to Pneumonia.. "puput" tuh panggilan manja princess pada puting dia..







tgk tuh sampai gantung kat tekak 'puput' dia tuh.. takut ilang pny pasal.. serius sgt susah hidup mrs Gee bila kehilangan 'puput' dia tu..

parent yg ada anak hisap puting nih.. mmg tau la betapa susah nya hilang puting nih kan.. dah la susah nk ganti yg lain.. nk ganti pun nk kena cari sebijik serupa.. yang geram nyer, dorg tau jer kite tukar puting baru.. langsung xnak.. sampai mrGee susah payah jadikan rupa puting yg baru tuh jadi cam buruk ghupa nya.. baru laa si princess nih nak..

macamana princess yg tengah kuat berputing nih boleh tetiba berpisah ngn puting dia???? mesti tertanya2 kan.. sedangkan ada org usaha mcm2.. ade letak sirap, bawang putih laa.. ada yg lg kejam letak bakawali terus.. si princess nih pny cerita.. salah dia sendiri.. dia yang gatal2 p masukkan puput dia tuh dlm beg other baby kat rumah bb sitter.. bb sitter cari satu rumah sampai nk termenangis carikkan puput dia.. esoknya jumpa kat beg bb tuh.. and sebagai hukuman.... xleh dah isap puting..

kat sebulan laa jgk duk tny.. "mama.. nak puput.." kekadang kesian, nak2 time nk tidor.. nmpk sgt cam susah sgt dia nk tidor.. tp pujuk elok2, cari aktiviti yg buat die boleh lupakan puting dia tuh.. and sll cakap kat dia bila dia tny "puput adik dh hilang tau.. mama pun xtau p mana.. nanti kite carik eh.." nasib dgr kata..

skang dah x hisap puting... mama dah tenang... tidur pun dah lena.. hati xsusah lagi... takut x tgk hantu puting?????? kekekekeke..




Wednesday, March 16, 2011

Nak Marah Ker Tak??

Sedang mrs Gee duk ralit ngadap papa wat keje kat lappy nyer.. si princess nih cam biasa request kan fevret cartoon dia Despicable Me tuh.. adeh penat dh mama dgn cartoon tuh.. dh leh hafal dialog, movement.. semua dh.. sampai papa pun dh berkira2 nk kuarkan tv lg berinchi2 and potong astro jer trus.. abis xdak can nk tgk tv langsung.. ish melalut kelaut la pulaks..

Tetengah ralit perhatikan en Papa mR Gee!! wat keja kat lappy nyer.. Tetiba rase umah cam sunyi jer.. kalau rumah sunyi, tp anak2 blum tido adalah satu perkara yg luar biasa.. dan biasanya kalau sunyi, si princess nih ade la wat projek yg nanti leh naikkan blood meter mamanya nih..

Sekali kali kalih… adeh.. “adik buat ape nih????” terkejut gila mama dia.. dia dgn selambanya tunjuk handle kereta si along nak pass kan kat mama dia..


“nah mama..amik ni..” aish.. tak rasa bersalah langsung budak kecik nih yer..

kunun2 nak try fix it balik laa kunun nya..

bukan handle jer ok...
ngn tayar-tayar sekali selamat dikerjakan si princess..
esok nih habih laa along balik dr umah ibu carik kete dia..
mesti menangis laa ni..
along tuh balik rumah 1st thing dia mesti nak naik kete dia dulu..

mama n papa clueless and berpandangan sesama sendiri..
papa geleng-geleng kepala..
mama tny papa.. "nak marah ker tak??"

Nak Marah Ker Tak??