b3Long`s cHat..
[TuTuP]

x

sibling

tweet..

Like..

title top menu

Tuesday, April 24, 2012

Mak Budak Dan Kengkawannyer..

Sesajer.. hati manyak senang walau pun sebooooookk manjang..
sebab eh, final exam dah abis.. 
otak manyak lapang.. balik rumah dapat fully relax.. 
sesambil melayan my darling and 2 ketui budak kecik yang banyak akal tu..

gunakan masa yang ada nih sebaik mungkin..
kerja sambil mengenjoykan diri..
weeekend bleh pergi meronggeng2 berjalan tanpa susah hati.. 
sebelum masuk a new sem yang pasti nye
pasni kan bizi balik dengan new asement and assessment.. 
cam tuh la kan lagi tak abis belajaq nih.. 
nok oiii belajaq nih kan sampai ke mati..
tak semestinya uols nak kena enroll kelas baru di panggil study kan..
daily punya activity and experience also u bleh gain knowledge kan..

tengah wat peroll nih.. nak membayor gaji depa-depa nih..
menyelit sesajer ngilangkan boring.. 
kasik relax2 kan mata me yang dah berpinau2 nengok nombor.. 

jom kite skodeng si mak budak bertudung perpel ni..
duk wak ape ngn kengkawan dia..
aip aip.. me obses with perpel.. uols mesti tau itu..
 hik hik hik ..nampak sangat tak dak idea ek.. 
layan jer laa nanti kecik atik pulak.. ;-)


pssstt.. sebenornyer perut nih ade butterflies kiut miut.. 
berdobar plak nak nunggu si result me nanti.. adeh.. 





ikut kan picas ngan kengkawan nih sangat lah byk.. 
byk activity kan.. ade2 ajer activity nyer.. 
kalau besday tu..of cos laa every month..
me malas nak upload.. hahahaha..


tata titi tutu.. 

Aku Insan Lemah


Aku kata “astaghfirullah” tapi hati masih gemar akan maksiat.
Aku kata “wa atubu ilaih” tapi jasad masih melakukan dosa sama.
Aku kata “wa nadimna ya Allah” tapi kesilapan lalu masih kuulangi.
Aku kata “subhanallah” tapi aku tidak mampu menghayatinya.
Aku kata “alhamdulillah” tapi aku masih tidak bersyukur dengan kurniaanNya.
Aku kata “Allahuakbar” tapi cintaku lebih kepada dunia.
Aku kata “aku tak layak ke syurga, tapi aku tak sanggup ke nerakaMu” namun aku hidup di dunia seakan-akan aku kuat untuk rasa pedih api neraka.

Aku kata aku ingin mendekatiMu,
Namun amalku tak seiring dengan kata-kataku.
Aku malu dengan sepasang mata kurniaanMu ini,
Kerana air mata yang mengalir seakan-akan sia-sia.
Aku malu dengan tangan yang sudah lelah mengelap air mata,
Kerana tingkah laku pemiliknya ini tidak menggambarkan aku kesal.
Bahkan aku malu dengan sang burung yang berkicau,
Kerana aku insan yang dinodai dosa..
Sedang sang burung tidak disentuh walau sekelumit dosa.

Sumber : Kopipes.. Me Like this one.. Share Untuk diri sendiri dan yang sudi singgah..

Sunday, April 15, 2012

Mangsa Si Kambing..

err.. tak tau tajuk kat atas tuh sesuai ker tak ngan entry me kali nih..
hahaha..wenggg final paper semalam ade lagi sesikit nih..
so, kira halalkan jer lah kalau ada sesikit kepelikan tu yek..
next week ade lagi satu paper untuk sem nih..
lepas tuh boleh la..nak amik coti barang seminggu..
releasekan ape yang patut untuk sem nih sebelum come a next sem..
adeh, ni nak citer pasal sekolah ker citer pasal kambing nih..

citer ape pun tak, nak tempek gambar jer sebenarnyer..hehehe..
dah banyak hari, mostly 2 minggu jugak me tak memasak..
since me sibuk ngan final exam and hubby pulak OS..
so, me makan ape jer yang ade kat rumah ngn budak-budak..
hari nih tambah plak lepas paper semalam..
rasa cam tergedik-gecik pulak nak masak..since hubby pun dh balik..
2 3 kali tanya my dear laling nak makan ape..dia jawab tak nak makan..
aish..me sendirik pun tak tau nak makan ape..seleranya non-ada..
tergolet-golet layan bebudak tengok kartoon..terlelap bagai pun sudah..
tetiba mai nak makan western tapi nak meredah merapu sendirik..
sebabnyer sangat malas untuk keluar rumah..its been a hard week..
so nak rileks jer..makan tido makan tido..huhuhuhu..

keluarkan 2 ketul quater chicken and also si kambing dari esbok..
at that time still tak tau nak masak ape..
just keluarkan both till me get the idea..
tiba..tiba..toink toink idea tuh keluar..pecut lelaju ke dapur..
godek-godek lelebih kurang.. and terhasil lah...

terhasillah hasil si kambing..lamb chop katenye name omputih..
puas hati me bedal dengan hubby, untung nye masak sendirik kan..
ape lagi dear hubby plak peminat kambing tegar..
dia la yang ajar me makan si kambing nih..
tu pun baru lagi me makan kambing about a year cam tuh..
tapi dah jatuh hati..sedakkk..try la kalau tak caya...
selesai sudah perut berteka teki di hari minggu..
akhirnya di sumbat dengan si kambing yang menjadik mangsa me..
al sudah nyer ada orang cakap xnak makan..tapi turut sama membedal..
hik hik hik.. yes!! me dah berjaya..

okey la dear all..thats it for today.. another 45 minutes to bed..
tadi ckp nak tempek picas jer kan tapi bebelnyer dah ntah ke mana..
if tak stop it sekarang..nanti berjela lagi nih karang nih...hahaha..
esok keja daaaaaaaa...

Thursday, April 12, 2012

Tu Dia Eh~~


semalam ternampak picas nih kat fb..
tu dia eh kau semangat..
makan ape tatau nih.. tengok pada gambaq..
sudu pun dia nak telan budak chumel nih..
chumel tuh sangat laa chumel..
tapi kalau dah sebesar nih me serrender nok ooii..
kalau sebesar nih la anak.. mama ko kira tak angkat or dukung bagai dah..
semua sendiri ek.. nanti ngan mama ko yg sekeping ni pun tumbang..
sementelah kan si gegurl tuh pun mama terberak nak ngangkat nyer..
ini kan pulak sebesar gini nok oooiii.. uiiii..
hihihihihihi.. but serious chumel..thats y i feel wanna share it here..
aiii kalau dapat kat me nih habis la pp ko nok oooii..
akan aunty cobit cobit cobit..pp ko..

*Sumber fb..

Wednesday, April 11, 2012

Its 7 years..


Its 7 years after d solemnization days..
Now, i'm the happiest mama with a real lovely hubby
and 2 cute and adorable kiddos..
thank you GOD for this really beautiful gift..
and thank GOD for all I have now.. Alhamdulillah..
Mama KASIH korang semua..



Sunday, April 8, 2012

Mode : Ligan Sampai Lebam..


hah tu dia.. my station.. memang dah tak nampak rupa dah..
ada bran? huhuhuhuhu.. itu baru tunjuk mejanya..
tunjuk whole station nanti ada yang pitam tross..
got a few chapter lagi need to cover sebelum pegi berperang besok..
my 1st paper start in a very morning..paper berat plak tuh..
nape la encik2 admin oii hangpa pi set schedule cenggini..
kesian kat me tau..kelam kabut di buat nyer..
cakap or complaint pun tak de makne nye kan..
yang penting kita strive bebetul..pulun yuk pulun..
yang lain kita serahkan pada DIA..tawakkaltualalllah
semoga DIA permudahkan segala urusan me esok..
InsyaAllah.. uoll yang singgah pray for me yer dear..


above was actually my condition now..
so sleepy..huhuhuhuhu..
jeles with this cute cat..
you main2 yer sleep buat me jeles yer..
tunggu besok, abis paper, me balas dendam..


Saturday, April 7, 2012

Craving for...


Selamat berhari minggu buat semua.. ke mana kah atau apa kah aktiviti anda semua di hari minggu ni? Mesti banyak pojet uol kan kan.. Best-best, keep on, its good to enjoy urself, spent time with your loves one and family.. Release la ape2 yang stuck kat dalam kepala otak uols tu..

Me? Hurm..dari pagi tadi duk mengadap lappy nih..duk godek2 sambil melayan si budak2 kecik dua orang nih..godek ape pun tak tau..tak ade ke mana pun minggu nih..just stay at home with kids..my darling still outstation..if he is not around meaning me also wont go anywhere..just went out to office and to Uni only.. nak ke mana lagi kan dah suami nye tak ada.. isteri duk rumah la jaga diri n anak2 elok2 jaga amanah kan..I wont go anywhere without my hubby, trust me..unless if it is matter of works or Uni..there’s no other best place ever if am not with him and family..

Duk godek punya godek jumpa picas2 nih..last few month, gather for farewell big boss, kebetulan boss dr big boss pun turun dari Austin..tengok2 gambar tetiba plak me craving for this… yes, Steamboat with tomyam soup.. wuuuuiii syioknyer.. darling, nanti balik kite pegi yek..

Restoren Yasanabe Japanese Steamboat Sungai Nibong, Penang.

Sesampai-sampai boat dah menanti passenger memasing..
Take a seat please and be ready..

My boat..

Quite nice combination..For me.. But just udang n chicken ajer fresh food..
Can I finish it?

Ready untuk main masak-masak..

Japanese steamboat vs tomyam soup..
I would try the basic soup plak lepas nih..
Aish sedapnye tunggu my dear darling balik..huk huk huk..

Craving la sangat kan..mementang my dear hubby tak ade masuk ke dapur pun mim alip lassssss...al biasa la penyakit M nih..tambah pulak dah tau hanya makan untuk me sorang aje.. si adik western, of coz just nugget, fries and sosej aje dia layan..semua tuh memang selalu ready dalam esbox..summore hubby dh penuhkan esbox sebelum dia OS hari tuh prepare cukup lengkap utk wife ngn anak2 dia..huhhuhu.. si Along plak, nak makan beberat ajer, tapi siang2 buta nih dia tak layan, malam karang baru laa dia carik makan..

So, layan fries and nugget ajer lah isi perut me for brunch today..maybe repeat for dinner oso..am loosing my appetite this few days laa.. layan ajer ngan si gegurl..huhuhu..

Enjoy your weekend..